åååååkej...


ÖVERTORNEÅ/PYHÄJÄRVI: – Vi vill absolut komma hit igen, men det ska vara på vintern. Det säger några i en grupp på 23 franska ungdomar som tillbringat en vecka i Svanstein med omnejd.

I onsdags fick de besöka Pyhäjärvi och renhagen hos Sixten Keisu. De fick information om renar, prövade på att kasta lasso, åka rensläde, äta renköttsoppa med mera.

Det är till Svanrek i Svanstein, vars delägare är Jan Rova och Antti-Pekka Palokangas, som den här gruppen kommit.

– I vinter tar vi emot cirka 1.500 franska, belgiska och holländska gäster. Vi klarar inte av att ge boende åt alla på Svansteingården så vi har startat ett samarbete med Hotell Tornedalia, berättar Antti-Pekka Palokangas som sedan många år driver aktivitetsföretaget Westribe Safaris i Ylitornio.

– Jag lejer in en rad olika entreprenörer till aktiviteterna som är omfattande. Mest omtyckt är hundslädåkningen. Det skulle inte gå att jag även hade hundar. Verksamheten är ändå nog omfattande.

På frågan om verksamheten är större än tidigare år, svarar han:

– Jo det är den. Det är riktig snurr på verksamheten


Min reaktion:

OMG NEJ VAD GÖR NI DET ÄR MIN STUGA FÖRSVIN!! NO ONE IS SUPOSED TO KNOW WHERE IT IS!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0