Bakar!

Nu håller jag på att baka chokolate chip cookies! Degen smakar precis som degklumparna i B&J Half Baked! Jag älskar den! Men om man äter för mycket deg får man ont i magen, det märkte jag första gången jag bakade dom! ;) Den här gången gjorde jag extra små, för det ska bli många! ;) dom ska vara en matskked stora men jag gjorde dom en tesked! :D Tror dom blir lika goda iaf om inte ännu godare! >:D Iaf, recept nedan :) hittat på www.bakakaka.se
100g smör
½ dl socker (jag brukar köra med en hel dl)
½ tsk vaniljsocker
1ägg
2 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
½tsk salt
100g choklad
Sätt ugnen på 200°c
Blanda Smör, socker och vaniljsocker i en skål med elvisp
Tillsätt ägget och blanda väl
Blanda mjöl bakpulver och salt i en skål för sig
Rör sedan ner i smeten
Grovhacka chokladen och rör ner dom i smeten
Klicka 1-2 msk smet på att bakplåtspapper med ett par cm mellanrum
Grädda i 10 min mitt i ugnen, låt svalna på galler
Bild på godingarna får ni när dom är klara! :D
Puss och kram!

Kommentarer
Postat av: Emmy

det lät gott! :)

2011-06-29 @ 21:56:59
URL: http://emmymalinjohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0