Dikter om vänskap

förlorar du pengar... förlorar du inget
förlorar du vänner... förlorar du något
förlorar du hälsan... förlorar du mycket
förlorar du hopet... förlorar du allt
tre skeden i livet
det förflutna som aldrig återvänder
nuet som aldrig varar
framtiden som är okänd
en vän är någon som vet allt om dig men ändå tycker om dig
vad är kärlek
två själar och en kropp
vad är vänskap
två kroppar och en själ
vänskap är ända in till det sista andetaget
änev efter det hörs din ton från himmelen
jag behövde verkligen inte leta efter dej länge
du bara stod där framför mej
jag förstod inte då att du skulle förvandla mitt liv sådär
och jag var faktiskt egentligen bara ett år
men du är så himla underbar
och jag skulle inte klara mej utan en vän som dej
jag saknar dej nu när du är bortrest
hur mäter man vänskap
går det att mäta
är det tiden som räknas
gamla vänner
nya bekantskaper
är det så enkelt
den jag minst anar kanske ger mig en hjälpande hand
den jag litade på kanske flyr
tänk om vänskap är något helt annat
kanske handlar det om samhörigheten och förståelse
tidlöst
kravlöst
inte nödvändigtvis hela livet
kanske bara nu, just idag
så slet jag vingarna av ängeln och sade
-flyg då!
bedjande såg den på mig och sa
-inte flyga men jag kan sjunga för dig
Ännu mer förbittnad slängde jag ängeln i väggen och skrek
-sjung då!
bedjande såg den på mig och sa
-inte sjunga men jag kan dö för dig!
du kan inte alltid
stanna i ditt eget hörn
av skogen och vänta
på att andra ska komma
till dig. du måste gå
till dom ibland
- nalle puh                                                                                                            .
a true
friend is
someone
who never
gets tired
of listening
to your
pointless
dreams
over and
over again

that's it people peace out!♥γ

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0